fbpx
Oei voor Groei
Delen is creëren

Category Archives for Inhoudelijke bijdrage

Het nieuwe organiseren en leiderschap

Ontwikkelingen in de maatschappij maakt het noodzakelijk verandering aan te brengen in hoe wij samenwerken, het werk organiseren, leren en leiderschap vorm geven. Dijkstra & Feld (2011) benoemen 7 trends die onze maatschappij blijvend zullen veranderen. De economie verandert van karakter. De klassieke gefixeerde ruilrelatie tussen kapitaalverstrekkers en leveranciers van arbeid wordt geleidelijk vervangen door flexibeler […]

Lees meer

Zes tips voor succesvolle co-creatie

Co-creatie en flexibele samenwerkingsverbanden hebben de toekomst. Ook ik kies als zelfstandig ondernemer met Oei voor Groei bewust voor deze richting. Momenteel heb ik structurele samenwerkingsverbanden binnen Ruimte voor Veranderen en Coaching Nederland.  Dit levert mij (in willekeurige volgorde) de volgende voordelen op met behoud van zelfstandigheid:  Delen van kennis en ervaring Complementaire dienstverlening Mogelijkheid tot […]

Lees meer

Wat is jouw persoonlijke visie?

Heb jij soms moeite met het richting geven aan je leven? Misschien herken je wel die momenten dat je niet weet wat je wilt, moeite hebt om keuzes te maken en geen focus kan houden. Gevolg is dat het energie slurpt en tijd kost. Hoe zou het zijn om een persoonlijk kompas te hebben die jou […]

Lees meer

Hoe stimuleer jij effectief gedrag om daadwerkelijk resultaat te behalen?

Ben jij een van de velen die moeite hebben om hun dromen op het gebied van werk, relatie, gezondheid en/of persoonlijke ontwikkeling te realiseren? Je zult niet de enige zijn. Veel mensen blijven steken in de droomfase, omdat zij deze niet weten te vertalen in concrete acties. Anderen starten vol inspiratie met nieuwe uitdagingen, maar […]

Lees meer

Resultaten mini-enquete ‘Zakelijke en persoonlijke doelen en focus 2011’

De resultaten van de mini-enquete die ik in januari van dit jaar onder ondernemende professionals heb gehouden geeft een mooi inzicht in welke zakelijke en persoonlijke doelen zij als meer of minder relevant beschouwen. Hierbij de top-3 lijstjes met tussen haakjes de gemiddelde relevantiescore op een schaal van 0 tot 4. Meer klanten (3.32), hogere […]

Lees meer

Wie zijn jouw saboteurs? Leer hen kennen!

Ieder mens heeft vele subpersoonlijkheden in zich, die je helpen, maar ook kunnen saboteren. Denk bijvoorbeeld aan de beschermer/beheerser in je, die alles onder controle wil hebben. Het is zijn taak om je te beschermen en ervoor te zorgen dat je niet in gevaar komt, maar tegelijkertijd weerhoudt hij jou er ook van om gedurfde […]

Lees meer

Wanneer 1+1 echt 3 wordt!

Samenwerken leidt lang niet altijd tot de gewenste resultaten. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een groot voorstander van het delen van kennis en ervaring, maar in veel gevallen wordt het gewenste ‘1+1=3’ effect in de praktijk lang niet altijd behaald, niet in kwalitatieve zin en niet in harde cijfers. In de afgelopen 15 jaar […]

Lees meer

Hoe vaar jij je koers in 2011?

Veel ondernemende professionals hebben moeite met het bepalen van een (nieuwe) koers en deze vast te houden, waardoor ze de regie over hun onderneming dreigen te verliezen. Ontbreekt het jou ook aan overzicht en focus, waardoor je teveel dingen tegelijk doet, en moeite hebt te bepalen welke activiteiten wel en niet bijdragen aan het bereiken […]

Lees meer

Klantgericht vanaf nu verplicht!

Teveel ondernemingen claimen klantgericht te zijn, maar maken dit in de praktijk niet waar. Vraag het willekeurige dienstverlener en hij/zij zal zeggen dat zijn/haar onderneming klantgericht is. Hoe kan het dan toch dat jouw ideale klant jouw diensten niet lijkt te willen afnemen of dat deze toch niet zo tevreden is als je zou willen? […]

Lees meer

(H)erken je Olifant en Berijder en effen de weg naar succes!

Als de Olifant en haar Berijder elkaar tegen werken is het moeilijk doelen te realiseren De gebroeders Heath hanteren in hun boek ‘Switch: Veranderen als veranderen moeilijk is’ een mooie metafoor: Als de Berijder (ratio) en de Olifant (emotie) het oneens zijn over de te volgen richting heb je een probleem om je bestemming (doel) […]

Lees meer
>